Czas realizacji | 1-2 dni |
---|---|
Dostępna ilość | 20 szt. |
Rok produkcji | 2021/2022 |
EPREL | 448681 |
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).
Opony LingLong objęte jest pełną pięcioletnią gwarancją jakości.
Oznacza to że w tym okresie w przypadku wystąpienia wady fabrycznej wykonania lub
materiału nasza firma zrealizuje gwarancje na następujących warunkach:
1. Opona posiadająca 80% lub więcej wysokości pozostałego bieżnika (w stosunku do
wysokości bieżnika opony fabrycznie nowej, w/w wysokości bieżnika mierzone są
od jego powierzchni do powierzchni znaku maksymalnego zużycia tzw. TWI*) będzie
wymieniona na nową oponę LingLong tego samego rozmiaru i typu lub rozmiaru i typu
korespondującego, jeśli uległ zmianie.
2. Opona posiadająca mniej niż 80% bieżnika (obliczonej j.w.) będzie wymieniona na
nową pod warunkiem dokonania dopłaty wg zasad:
• wysokość pozostałego bieżnika > 60% i < 80% - 80% rabatu przy zakupie nowej opony,
• wysokość pozostałego bieżnika > 40% i < 60% - 60% rabatu przy zakupie nowej opony,
• wysokość pozostałego bieżnika > 20% i < 40% - 40% rabatu przy zakupie nowej opony,
• wysokość pozostałego bieżnika < 20% - bez rabatu.
Rabat jest naliczony od sugerowanych cen detalicznych brutto.
TWI* - wskaźnik dopuszczalnego zużycia bieżnika opony = 1,6mm, umieszczony w
kanałach bieżnika na obwodzie opony. Zużycie bieżnika co najmniej w jednym miejscu na
obwodzie opony do wskaźnika TWI oznacza całkowite zużycie opony!
Nieobjęte gwarancją są uszkodzenia powstałe m.in.:
1.w wyniku użytkowania w zawodach sportowych lub mających cechy współzawodnictwa
sportowego (w szczególności wyścigach),
2. przez niewłaściwy użytek, oznaczający, że techniczne charakterystyki opony są
nieodpowiednie do warunków użytkowania, np. nieregularne lub przedwczesne
zużycie wynikające z niewłaściwej jakości czy stanu dróg, nieasfaltowej nawierzchni,
nawierzchni uszkodzonej, zużytej, najechania na niebezpieczny, ostry element itp.,
3. w wyniku jakiejkolwiek naprawy opony, bez względu na zakres naprawy oraz
osobę dokonującą tej naprawy,
4. w wyniku wandalizmu lub kradzieży,
5. w wyniku błędów montażu lub demontażu opony lub koła,
6. w wyniku klęsk żywiołowych, zjawisk wyższej natury, ognia, udziału w kolizji lub
wypadku i tym podobne,
7. w wyniku nieprzestrzegania zalecanych wartości ciśnienia w oponach,
8. w wyniku używania uszkodzonych lub niewłaściwych obręczy kół (felg),
9. w wyniku użytkowania opony pod obciążeniem przekraczającym wartości podane
przez producenta pojazdu,
10. w wyniku ciągnięcia przyczep o wadze lub wymiarach przekraczających wartości
podane przez producenta pojazdu,
11. spowodowane niewłaściwym lub zbyt długim użytkowaniem łańcuchów śniegowych,
12. spowodowane użyciem opony o parametrach ładowności, indeksu prędkości,
rozmiarach itp. nieprzewidzianej w dokumentach rejestracyjnych pojazdu,
13. przez zniszczenie materiału lub pogorszenie właściwości opony spowodowane
przedłużającym się kontaktem z kwasami, zasadami, rozpuszczalnikami,
węglowodorami, olejami mineralnymi lub syntetycznymi i innymi substancjami
nieobojętnymi dla materiału opony,
14. przez zużycie opony spowodowane usterkami mechanicznymi pojazdu.
Gwarancja jest realizowana na podstawie dowodu zakupu.
Reklamowane towary wysyłane są w razie konieczności do serwisu sprzedawcy na koszt
reklamującego.
Uznane reklamacje i wymienione towary na nowe odsyłane są do klientów na koszt
sprzedającego