Wysyłka 48h

14 dni na zwrot

Gwarancja na towar

Ubezpieczenie przesyłki

Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIʘCEJ

Linglong GREEN-MAX AllSeason 205/55 R16 91V

opony caloroczne


  • c
  • c
  • 72 dB

  • C
  • C
  • B
238.00 zł
Marka
Linglong
Rozmiar
205/55 R16
Model
GREEN-MAX AllSeason
Sezon
caloroczne
Typ opony
osobowy
Indeks nośności
91
Do 615 kg / oponę
Indeks prędkości
V
Do 240 km/h
Wzmocnienie
Rant ochronny
Homologacja
Dodatkowe informacje
Kod towaru
221017414

DOSTĘPNOŚĆ

Czas realizacji 1-2 dni
Dostępna ilość 20 szt.
Rok produkcji 2021/2022
EPREL 427662

LINGLONG GREEN MAX AllSeason to prawdziwie wielosezonowa opona zapewniająca wygodne, komfortowe użytkowanie w zmiennych warunkach drogowych i pogodowych przez cały rok - wiosną, latem, jesienią i zimą. Posiada nowoczesny, kierunkowy bieżnik w układzie z szerokimi, skierowanymi na zewnątrz kanałami sprawnie odprowadzającymi wodę i błoto pośniegowe poza powierzchnię styku opony z podłożem. Opona wykonana jest z unikatowej, wielosezonowej, przyczepnej i trwałej mieszanki gumowej. Linglong GREEN-Max All Season posiada specjalnie zaprojektowane, zmiennie ułożone, liczne lamele bieżnika zapewniające odpowiednią siłę napędową, przyczepność i kontrolę na śniegu.

Opona GREEN MAX AllSeason posiada zimowe oznaczenie 3PMSF (Three Peak Mountain Snowflake), które otrzymują tylko opony najbardziej renomowanych producentów, po przejściu wielu rygorystycznych testów przeprowadzanych przez odpowiednie organizacje Unii Europejskiej. To oznaczenie potwierdza przystosowanie opony do prawdziwie zimowych warunków drogowych.

Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Opony LingLong objęte jest pełną pięcioletnią gwarancją jakości.


Oznacza to że w tym okresie w przypadku wystąpienia wady fabrycznej wykonania lub

materiału nasza firma zrealizuje gwarancje na następujących warunkach:

1. Opona posiadająca 80% lub więcej wysokości pozostałego bieżnika (w stosunku do

wysokości bieżnika opony fabrycznie nowej, w/w wysokości bieżnika mierzone są

od jego powierzchni do powierzchni znaku maksymalnego zużycia tzw. TWI*) będzie

wymieniona na nową oponę LingLong tego samego rozmiaru i typu lub rozmiaru i typu

korespondującego, jeśli uległ zmianie.

2. Opona posiadająca mniej niż 80% bieżnika (obliczonej j.w.) będzie wymieniona na

nową pod warunkiem dokonania dopłaty wg zasad:

wysokość pozostałego bieżnika > 60% i < 80% - 80% rabatu przy zakupie nowej opony,

wysokość pozostałego bieżnika > 40% i < 60% - 60% rabatu przy zakupie nowej opony,

wysokość pozostałego bieżnika > 20% i < 40% - 40% rabatu przy zakupie nowej opony,

wysokość pozostałego bieżnika < 20% - bez rabatu.

Rabat jest naliczony od sugerowanych cen detalicznych brutto.

TWI* - wskaźnik dopuszczalnego zużycia bieżnika opony = 1,6mm, umieszczony w

kanałach bieżnika na obwodzie opony. Zużycie bieżnika co najmniej w jednym miejscu na

obwodzie opony do wskaźnika TWI oznacza całkowite zużycie opony!

Nieobjęte gwarancją są uszkodzenia powstałe m.in.:

1.w wyniku użytkowania w zawodach sportowych lub mających cechy współzawodnictwa

sportowego (w szczególności wyścigach),

2. przez niewłaściwy użytek, oznaczający, że techniczne charakterystyki opony są

nieodpowiednie do warunków użytkowania, np. nieregularne lub przedwczesne

zużycie wynikające z niewłaściwej jakości czy stanu dróg, nieasfaltowej nawierzchni,

nawierzchni uszkodzonej, zużytej, najechania na niebezpieczny, ostry element itp.,

3. w wyniku jakiejkolwiek naprawy opony, bez względu na zakres naprawy oraz

osobę dokonującą tej naprawy,

4. w wyniku wandalizmu lub kradzieży,

5. w wyniku błędów montażu lub demontażu opony lub koła,

6. w wyniku klęsk żywiołowych, zjawisk wyższej natury, ognia, udziału w kolizji lub

wypadku i tym podobne,

7. w wyniku nieprzestrzegania zalecanych wartości ciśnienia w oponach,

8. w wyniku używania uszkodzonych lub niewłaściwych obręczy kół (felg),

9. w wyniku użytkowania opony pod obciążeniem przekraczającym wartości podane

przez producenta pojazdu,

10. w wyniku ciągnięcia przyczep o wadze lub wymiarach przekraczających wartości

podane przez producenta pojazdu,

11. spowodowane niewłaściwym lub zbyt długim użytkowaniem łańcuchów śniegowych,

12. spowodowane użyciem opony o parametrach ładowności, indeksu prędkości,

rozmiarach itp. nieprzewidzianej w dokumentach rejestracyjnych pojazdu,

13. przez zniszczenie materiału lub pogorszenie właściwości opony spowodowane

przedłużającym się kontaktem z kwasami, zasadami, rozpuszczalnikami,

węglowodorami, olejami mineralnymi lub syntetycznymi i innymi substancjami

nieobojętnymi dla materiału opony,

14. przez zużycie opony spowodowane usterkami mechanicznymi pojazdu.


Gwarancja jest realizowana na podstawie dowodu zakupu.

Reklamowane towary wysyłane są w razie konieczności do serwisu sprzedawcy na koszt

reklamującego.

Uznane reklamacje i wymienione towary na nowe odsyłane są do klientów na koszt

sprzedającego
Pole nieobowiązkowe

Nasze marki

Znajdź opony dla siebie

Oponyletnie

Oponyzimowe

Oponycałoroczne

© Copyright 2022 by Opony nowe,zimowe i letnie - V2 OPONY. All rights reserved.